tisdag 20 mars 2012

Kavaj på gång

Idag har jag sytt ett prov på en kavaj som ska vara i Lintyg. Är inte helt nöjd med modellen och ska låta det sjunka in över natten... påväg hem nu tillslut och fick halvt om halvt producerat en blus med axelvaddar och dragkedja mitt bak, att kunna bära ihop med den stickade kjolen. Har endel kvar på den och kom vell till insikten att jag har endel kvar på alla plaggen - korsetten, ponchon, stickade kjolen, aftonklänningen, kavajen, klänningen från förra kollektionen och nu denhär toppen. Borde verkligen se till att bli HELT klar innan jag fortsätter. Men vilken ska jag börja med att göra klar?! Blir ofta att man gör det roligaste och att man skjuter upp resten :-P.

M.V.H.
Caroline Moell

2 kommentarer:

evie sa...

Armbags-lappar? :) Kanske stickade sadana istallet for det vanliga i skinn? :P Crazyyy

carro sa...

Bra idé! Det går säkert att hitta virkade dukar att lappa med också! Ska ha detta i åtanke, om inte annat till nästa kollektion :-)