onsdag 18 april 2012

YSL S/S 2012


Jag har alltid fascinerats över hur Yves Saint Laurent och hans designers såväl på denne otrolige mans tid såväl idag kan ta fram fantastiska silhuetter, detaljer och modeller för kvinnor samt förena konsten med modet på ett sätt som ingen annan. Plaggen är såväl högsta mode som rena konstverk och likt penseldrag skapar de plagg med flöde och form som trollbinder mig totalt. 

Ännu är jag överväldigad av kollektionen för vår & sommar 2012 och kan se denna visning om och om igen. Favoriterna är den gröna färgen som är helt fantastisk - en nyans som jag inte kan komma på någon som skulle kunna miss-matcha i, samt den sista finalklänningen med en liten mantel baktill. 

YSL levererat ständigt plagg som kan göra vilken kvinna som helst vacker. 
Jag avundas dem verkligen. Vad är hemligheten? 
Skulle så gärna knäcka koden! Ett livsprojekt...

Inga kommentarer: