torsdag 29 maj 2014

EXIT 2014

Den 28:e Maj 2014 var det examensvisning på Textile Fashion Center i Borås, där Textilhögskolan numera ligger. Visningen inleddes med att 2:a års eleverna från Modedesign pressenterade 3 outfits från sin "mittkollektion" följt av examenskollektioner från Modedesign 3orna kandidat och slutligen Modedesign Masterelevernas examenskollektioner. 
Här är lite bilder! 

Foto: Mehdi Ghaddas

Väntan inför. Lokalen fylldes i två hela omgångar. Publiken bjöds på goodie-bags innehållande ELLE-tidning, tidning från Borås Stad, Examinationsprogram, pressent från Göteborgs kex, Vitamin Well och Aleovera dryck.
Åk.2







Åk.3
















2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej duktiga fröken Moell! Jag har nu i "arbetsprovstider" varit inne på din blogg och inspirerats! Tack så jättemycket för det! Jag undrar lite hur intervjun på beckmans gick till! Har läst inlägget men skulle vilka veta lite mer! Vad var det du hade med dig? En kavaj och en toille (den från arbetsproverna?) och vad var det ni skulle teckna efteråt? Ett mönster?
Jag är så nervös och håller tummarna att jag blir kallad. Tack på förhand!

Julia

Fröken Moëll sa...

Hej Julia :-) kul att jag kunnat inspirera dig :-) ja, toillen va den som man gjorde i arbetsprovet, det va ett krav. Sen hade jag även med en kavaj för att visa tecknisk kunskap. Jag har förträngt mycket från vad vi gjorde efter själva intervjun. Man satt iaf ensam i ett stort rum så det är inte som provet i Borås där man sitter flera stycken under en hel dag, men de kan ju ha ändrat upplägg till i år. Vi blev kallade till intervju ganska nära intervjudagen, minns att vi hade lite panik över det. Beckmans är mycket för teckning och kollagande som jag tolkat det, kanske blir det en sådan uppgift?! Iden är nog ändå att man SKA vara omedveten om provet och inte kunna förbereda sig. Lyckatill :-) !!! Och förresten så fick vissa kallelse typ 2 dar efter de första så om du inte fått någon kallelse när någon annan fått, vänta isf 5 dar innan du drar förhastade slutsatser. Kan bli väldigt omotiverade om man ställer in sig på att man inte blivit kallad och sedan blir det.