lördag 11 augusti 2012

Projekt: Återanvändning

Hej!
Nya projekt har dykt upp medan jag inspirerats då jag 
sommarjobbat några dagar med att inreda kontor.


Några av de bitar som omfattats av projektet är:

Hittade gammalt garn, stickade en grillvante

Fann ett stickat tyg som jag inte kände mig motiverad att sy i. 
Gjorde istället remsor av tyget och stickade ett soffkudde-fodral.

Då jag inte hade pengar och en nära vän fyllde år, 
sydde jag frukosttabletter med ficka för besticken i ett lintyg jag fått över 
samt bakade ett bröd som blev för salt då jag inte kunde finna teskedsmåttet...

Snodde/fick en pall på byggmax och gjorde en "Ernst" och satte bredare plankor på, 
målade det vitt och nu återstår bara ben för ett fulländat soffbord.

Hade massa knappar över så jag sydde en fyrkant till duk och 
använde knapparna som utsmyckning, istället för att brodera. 
Fungerar också bra som tyngd ifall man ska ha duken ute, så flyger den inte iväg.


Mer kommer inom kort!


Hur ska jag få till ett bra sängbord?! 
Planer på att insamla ett gäng böcker och 
klistra ihop med tapetklister till en bokhög som inte välter...

Inga kommentarer: