söndag 29 september 2013

Foam, väv & stickat


Veckans projekt baserade jag på detta plagg.

Uppgiften var att lära sig arbeta i materialen foam, vävt och stickat för att vi skulle lära oss skillnaderna mellan dessa material och hur vi kunde använda deras egenskaper för att ta fram nya intressanta former.

Här är bilder på min foam - den blev super söt och skit kul!! 

Men mina fingrar blödde av all handsömnad i detta hemska material som inte alls ville samarbeta, men resultatet var värt alla ömma fingertoppar.






1 kommentar:

Susi sa...

Hej Fröken Moell !

Mitt namn är Susan, jag har också gått på Textil & designer i gymnasiet. Jag tänker också söka in till Högskolan i Borås. Men jag vet inte exakt hur man ska göra med ansökningsprovet. Jag är glad att du studera i Borås :) och just i detta utbildning. Kanske du kan hjälpa mig.:)
Hoppas du läser mig kommentaren.
Hälsn Susan.