lördag 21 januari 2012

Inspiration Anna Backlund




Slog upp dagens GP och som vanligt bara läste rubrikera, kolla på bilderna och läste serierna. Så fann jag en helsida med en för mig tidigare okänd mönsterkonstnär vid namn Anna Backlund. Anna har läst på HDK och vad jag förstår efter dagens googlande och kikande på hennes blogg, får enormt med publicitet. Så jag mailade Anna och frågade vilken skola hon skulle välja i min situation och hur hon så snart efter sin master redan fått sån publicitet.

I mitt mail skrev jag bland annat följande:
"Vad mönster gör med hjärnan och själen och hur vi faktiskt påverkas. Människor är så sjukt beroende av att få sagor berättade, och dina mönster berättar ju verkligen en saga! Det vill jag också göra, och få människor att vistas i dom där sagorna hela dagarna, på kroppen eller runt omkring sig."



Hemsida: Anna Backlund



Inga kommentarer: