tisdag 10 januari 2012

Sonia Rykiel

Visst har jag hört namnet förr, men aldrig kikat på mycket närmare på hennes design. Allt känns väldigt gammalt och utslitet, tvättat förmånga gånger och malätet - men av någon anledning ger det mig ändå känslan av att jag vill ha vissa plagg. Vissa kreationer skulle jag vilja fynda på en loppis eller hitta på en gammal vind. 

Här kommer några godbitar från Sonia Rykiel för denna (inte så snörika) vinter 2011/2012.


Älskar neder kanten på rocken
och färgen på fodret.
Ärmarna är en kul idé!

Lager på lager på lager på lager blir i denna outfit
väldigt effektfullt med sina olika rutmönster .

Blusen får mig att minnas ett linne jag en gång
la ner lite extra pengar på som miss-färgades under
första tvätten. Jag fick aldrig burit linnet,
som hade likadan rosett över bysten,
men jag hade nog känt mig så som
modellen ger oss känslan av i denna bild.

Blusen får mig att tänka på en fin port/entré
till ett gammalt hus, täckt av klätterväxter.

Idén om en arm i en annan färg än det övriga plagget var
något jag övervägde att skapa i förra kollektionen.
Så blev dock inte fallet, därför blev jag överförtjust
av att se denna underbara pälsjacka med samma idé!

Någon blandning mellan hängsle byxa
och klänning för överklassen.
Super fin!

BH + Kjol = Party klänning = VILL HA!!

Pärlor och strass på nytt vis
- men är det en byxdress eller klänning?

Inga kommentarer: