tisdag 3 juli 2012

Om mat & vitaminer

Idag har jag läst ur min nya matbok med massor av omega 3 recept. Till exempel har jag lärt mig att bovete inte är ett sädesslag utan är mer besläktat med rabarber. Dessutom är den extremt rik på ett ämne som heter rutin som håller blodkärlens innerväggar rena som bl.a. förebygger åderbråck. Jag har också lärt mig att sesamfrön innehåller E-vitamin ökar sexualdriften. Kanel ökar cirkulationen och får dig att smaka och lukta bättre "där nere". Mango och aprikos förbättrar även dessa smak och lukt i de nedre regionerna. Grönkål, brysselkål och rucola innehåller cancerskyddande näringsämnen och fisken böckling är extremt rik på så kallade "essentiella fettsyror" & D-vitamin. Själva står vi i köket och bakar pizza med bl.a. korv, renskav och mosarella. Allt annat än vad jag läst om. 

Önskar er alla en trevlig kväll.

Inga kommentarer: