onsdag 31 oktober 2012

Projekt: Identitet - Mönster, matte och kurvor

Just nu sitter jag och försöker få hjälp med att översätta en redan färdig bana, ex. en specifik ostbåges innerböj, till en mattematisk identitet. Tanken med varför är för att jag då ska kunna ta denna specifika böjen och använda mig av den genomgående i plagget, samt göra ett print med den mattematiska formeln och på så vis ha en formel som går genom hela plagget men uttrycks på två sätt. Till min hjälp har jag både min kusin, syster och Mehdis sambo, eller kombo eller va fan det nu heter... Hur som helst, får se om jag lyckas förstå. Har även tvättstugetid nu, ska laga lunch till mig och Mehdi och komma förbi hans jobb och lämna den. Sen ska jag till Borås och se hur fina Lisa fisa har det på sin 3 åriga modeutbildning på Textilhögskolan. Dagen fullbokad. Ingen rast, ingen ro. Ska dessutom hem till min fina familj ikväll. Myspys.





Inga kommentarer: