onsdag 23 oktober 2013

Färglära

Idag sitter jag hemma och försöker bli klar med alla uppgifter vi har haft i färglära de senaste veckorna. Dessvärre har färgläran hamnat lite i bakgrunden av alla veckoprojekt, så det är en jävla massa att göra just nu... Här är en av uppgifterna: att teckna 8 bilder av skolan, teckna dem i svart-vitt, översätta dem till färg, välja en av dem att applicera på en product i ett rum, ta en av dem och förstora upp, ta en av dem och översätt i ytterligare 4 olika färgställningar... Sen ska man motivera sina val av motiv, färger, vad man lärde sig och hur man utvecklat uppgiften.

En annan uppgift jag sitter med är den jag började med härom dagen, där man ska hitta en berättelse, teckna en färgbild ur berättelsen och sedan ta ut färgrutor ur bilden som färgprover.

Har också flera färgblandnings övningar igång och pappret + den vita färgen har tagit slut, och är man pank gör man så gott man kan med att lösa dessa två problem = Riva ur papper ur andra böcker & späda ut färgen med vatten...

Har även flera uppgifter i NCS-systemet där vi ska översätta tygbitar, garn och urklipp ur tidningar till rätt NCS-färg, efter att vi målat av färgen och testat att skriva ut den från datorn (varför då?!).

Har gjort 25 färgrutor och översätt dem till gråskala, för fucking hand...

Har en del kvar, men börjar bli riktigt trött på detta. Känner att jag inte lär mig något på det och det mest är slöseri med tid. Jag vill göra veckans Kumi uppgift!! Inte sitta här och blanda färg... Det är väll därför jag skjutit upp dehär uppgifterna tills nu, för att veckouppgifterna känts mer spännande helt enkelt... Redovisning imorgon på färglära, redovisning med Kumi på fredag.








Inga kommentarer: