söndag 27 januari 2013

167 grader - Återkomsten!

Ikväll har jag hängt i skolan, och gör det ännu. 00:45, härregud, läggdags...
Efter lite pepptalk med en klasskamrat gav hon mig idén om att utöka mitt senaste projekt 167 grader, så att jag känner att jag har en fullständig kollektion från förra terminen, med mönster och hela outfits. Så ikväll har jag suttit och testat mig fram lite. Här är några av de outfits som jag kom fram till, där ibland toppen som jag sydde upp till min syster i julklapp (3:e från höger).

Imorgon ska jag fortsätta med kavajen igen, men är glad att jag ägnade tid åt detta ikväll. Känns mycket bättre, även om det inte är klar än. Måste ha materialprover et.c. innan jag kan känna att projektet är färdigt och kan avsluta det. Nästa vecka är det utställning för oss och utställningsteknik hela veckan med slutgiltig utställning på fredag. Måste ha något som jag känner är komplett att visa upp där. Ska även fota av kappan tills dess.

Hade lite roligt med håret på modellerna här nedan också. Det är häst svansar, alltså svansar från hästar som jag klippt ut och "färgat". Fniss! Har även gungat Dampen med ljuva >>Top 2000-tal<< ikväll. Riktigt nöjd med den listan!

Inga kommentarer: