tisdag 15 januari 2013

Kroki

Idag har vi haft kroki. Jag har varit förbannad hela dagen, men tillslut blev jag (trotts allt som inte gick min väg) ganska nöjd och jag har lärt mig jätte mycket, bland annat att man inte alltid behöver flytta streck så mycket att det blir fel åt andra hållet, och att små små medel kan förändra uttryck avsevärt. Fick dessutom hjälp av teckningslärare Martin att rensa i mina gamla krokier. Jag ser faktiskt att jag utvecklats i hur jag tänker när jag tecknar kroki, jämfört med när vi började i höstas. Jag kan analysera mina egna krokier på ett helt annat sätt nu än då och har bättre kontroll över kolet. I snart 5 år har jag målat kroki nu, så det vore vell pinsamt ifall man inte utvecklats åt minstonde i hur man tänker...

Nöjd tjej loggar ut för idag och ska baka sig en finfin pizza! TJING!

Inga kommentarer: